Какво се случи в MMO световете през 2014 година? ~ MMORPG news

3
Добави коментар

Home »
новини
» Какво се случи в MMO световете през 2014 година?

Какво се случи в MMO световете през 2014 година? Годината бе изпъстрена със събития и появата на нови игри, а в действащите бяха добавени нови експанжъни. 

Една от най-очакваните игри за миналата година безспорно бе ArcheAge. На 22 февруари започна откритият бета тест в Русия. Докато европейците чакаха своята версия, руснаците спечелиха за броени дни 10 млн. долара. Руските сървъри на ArcheAge буквално бяха задръстени от играчи. В пиковите часове на сървърите им имаше над 100 000 играчи едновременно. 
На 22 март в Европа пуснаха форумите на играта, а през септември ArcheAge видя бял свят за европейците и американците. Въпреки огромния интерес в началото на годината, то в края на годината  ArcheAge се превърна в „Най-голямото разочарование на 2014 г.“ според изданието Massively.

Black Gold Online се появи през лятото на тази година. Snail Games представи интересен проект, в който двете фракции са коренно противоположни една на друга като стилове. Докато жителите на Кралството Айзенхорст обитават страна, където се развива и внедрява парната технология, то като противовес на Steampunk естетиката са земите на Ерландир. 
През декември руската компания NIKITA ONLINE обяви, че ще издава Black Gold Online в Русия. Така на 26 декември рускоезичните играчи получиха възможността да се включат в открития бета тест. Като цяло обаче играта не впечатли феновете по света, макар че от Snail Games не се оплакват от липса на играчи.

Bless Online започна първите си закрити бета тестове в Корея на 20 февруари. Играта впечатли както с открития си свят от 177 кв. км, така и с дизайна си. Тя бе определена като дизайнерски шедьовър. 
Вторият закрит бета тест започна в средата на декември, при който бе представена Reaml vs. Realm PvP системата.

Новината, че Black Desert ще се появи в Русия преди Северна Америка и Европа, както стана и с ArcheAge, обиколи бързо света. Издател на играта е руската компания Game.Net. През април започна вторият закрит бета тест в Корея. През това време европейци и американци тръпнеха от нетърпение, дали ще се появи издател за Европа и Северна Америка. През юли Daum Communications решиха сами да издават играта в тези региони и зарадваха многобройните фенове. През ноември руснаците започнаха F&F тестовете, а на 17 декември в Корея стартира откритият бета тест.

The Elder Scrolls Online бе посрещната също с огромен интерес на 30 март, когато игра започнаха тези, купили си пакет за ранен достъп. Останалите потърпяха до 4 април. Българска гилдия беше създадена в MMORPG The Elder Scrolls Online, която бе наречена Infinity. Играта обаче не преживя колосален интерес и през декември бе отменен 6-месечния абонамент, което породи спекулации, че The Elder Scrolls Online върви към free-to-play модел.

Nightmare Tide се появи в RIFT през октомври. Новият експанжън донесе ново максимално ниво в играта – 65-то. С него бе добавена новата система на миньоните, които можете да пращате на приключения, а в замяна ще получавате различни предмети. Nightmare Tide ще ви отведе отвъд Telara в Plane of Water, което е царство на кошмарите, сънищата, лудостта и опасността, където ще срещнете нови врагове, нови съюзници и нови места за битки. 
В играта бе добавена нова open-world зона – The Dendrome, появиха се нови куестове, нови рейдове – The Infinity Gate и  Planebreaker Bastion, нов дънджън – Realm of Twisted Dreams, нови артефакти още много други изненади. 

Три нови модула бяха добавени през годината в Neverwinter –  Curse of The Icewind Dale, Tyranny of Dragons и Rise of Tiamat. Първият се появи през май и с него бяха добавени две нови зони Icewind Pass и Dwarven Valley, нови heroic encounetrs, Black Ice PvP екипировка, нов клас Hunter Ranger и нов скирмиш. През август дойде Tyranny of Dragons с нова кампания, много дракони за убиване, нова екипировка, артефактни колани и оръжия. Появи се и нов клас – Scourge Warlock, вид черен маг, който залага на проклятията. На 18 ноември с гръм и трясък изгря Кралицата на Драконите – Тиамат. 

Тя бе възродена от деветте ада и играчите се отправиха в бой да я върнат обратно там, откъдето е излязла. Добавена бе още артефактна екипировка, което превърна играта в grind. Появи се и нова зона с три минидънджъна в нея. Rise of Tiamat обаче, като че ли се превръща в началото на края за Neverwinter. 

Една много очаквана игра започна своя път през юни – WildStar. За едни тя бе това, което очакваха, но за други бе пълно разочарование. Разработчиците й бяха побързали да я обявят за „Убиец на World of Warcraft“. Голяма част от тях обаче напуснаха, а други бяха уволнени през октомври. 
Така WildStar се превърна в пълен провал, но пък затова китайците ще й се радват през 2016 г. MMORPG-то на Carbine Studios ще бъде издавано от Giant Interactive. Коледата бе отменена в WildStar както и Halloween, но пък бе пуснат нов експанжън – Mystery of the Genesis Prime. Той донесе  новата зона The Defile, нов бос –  The Dreadwatcher, нови събития, нова история – The Dread Traverse и др.

World of Warcraft навърши десет години! Рожденият ден на WoW започна на 21 ноември и празненствата продължават до 6 януари 2015 г. Абонатите на World of Warcraft отново надхвърлиха 10 милиона при релийза на експанжъна Warlords of Draenor през ноември. Над 3,3 млн. копия на допълнението бяха продадени. Така World of Warcraft остана непобедена от различните копия и претенденти за неин убиец. 

BlizzCon 2014 се превърна в супер яко събитие, разтресено от китарните рифове на Metallica. На него бе обявена новата игра на Blizzard – онлайн шутъра Overwatch. Той стана първия нов франчайз на студиото за последните 17 години. Дни преди BlizzCon, на 28 октомври беше регистрирана марката Eye of Azshara, което породи слухове за нова игра. 

Картовата колекционна игра на Blizzard Hearthstone бе номинирана от популярното издание IGN в края на годината в три категории за най-добра игра: „Най-добра PC игра“, „Най-добра мобилна игра“, „Най-добра игра“. 

В TERA през годината се случиха доста събития. Дългоочакваният клас  Reaper дойде на 13 май в Северна Америка. През юли се появи издател за играта в Русия, където през декември започнаха закритите бета тестове. 

Експанжънът Fate of Arun дойде през декември. С новия експанжън беше увеличено максималното ниво в играта до 65-то, бяха добавени четири нови супер яки дънджъна (единият от които е под водата), а също така бяха добавени нови умения и глифове за отделните класове герои както и нова зона. Появи се и ново бойно поле. В този режим два отбора ще се изправят срещу вълни от мобове и ще трябва да покажат майсторство, стратегия и екипна работа.

По същото време от Корея дойдоха новините за появата на новия клас Arcane Engineer. В гласуване на нашия сайт TERA бе определена съвсем заслужено за MMO игра на 2014 година.