Почивка на Олимпийската ривиера. Част – 1. Олимпиаки Акти и Паралия Катерини

Добави коментар
bdmundo

Олимпийската ривиера в Гърция е любимо място за много хора. През сезона гъмжи от туристи от различни държави. На дългата 70 км плажна ивица са разположени десетки курортни градчета и селца, предлагащи идеални условия за настаняване. Ние също избрахме да прекараме почивката си там, тъй като не беше много далеч – едва на около 70 км от Солун, а от София до Солун са 300 км, което е почти равно като разстояние от София до Черноморието. Единствената разлика е че се минава граница, което всъщност ни отне не повече от 10 минути. Планирахме ваканцията си за началото на Септември, понеже по това време обикновено не е толкова горещо, както през Юли и Август и цените са значително по-ниски. След кратко търсене, резервирахме хотел в градчето Олимпйаки Акти, разположено на 5 км от Катерини и Паралия. За Паралия Катерини бяхме слушали много и знаехме, че е предпочитана туристическа дестинация – с много хотели, заведения и кипящ нощен живот. Ние, обаче търсехме по-спокойно място като същевременно искахме и да сме близо до курорт, който може да предложи разнообразие. Тръгвайки от София в 6 сутринта, около 11 часа на обяд вече бяхме на Олимпийската ривиера и разтоварвахме багажа си. Въпреки, че настаняването беше след 12 часа, собственикът на хотела – Херкулес – изключително любезен и гостоприемен, ни позволи да се настаним. Рецепцията на хотела беше в ремонт, но това нямаше никакво значение за нас. Апартаментът беше много уютен, чист, със собствен сейф във всяка стая, кърпи за ръце и за баня, както и отделен кухненски бокс. Банята беше почти нова, със сешоар на стената и тоалетни принадлежности, брандирани с логото на хотела. Личеше си, че хотелът е поддържан. Инфраструктурата е еднотипна, почти във всички курорти по ривиерата, хотелите са на около 4-5 етажа – с големи тераси и кът за хапване.

Един от хотелите в Олимпиаки Акти

Почти всяко хотелче по главната улица има свой собствен ресторант или пък заведение за бързо хранене, където може да опитате Гирус (гръцкия вариант на дюнер). След като набързо се настанихме, нямахме търпение да отидем на плаж. Хотелът ни се намираше на около 100 м. от плажа, но точно този участък от плажа, където са чадърите пред хотелите, беше претъпкана и за това ние отидохме в другия край на плажа.

Централната част на плаж Олимпиаки

Както на всякъде в Гърция, всеки хотел на първа линия разполага със собствена плажна зона с чадъри и шезлонги, които се предоставят безплатно на клиентите, трябва само да се разположиш и да си поръчаш нещо за пиене, като не е нужно да заплащаш отделно за чадър,шезлонг и вода, които получаваш безплатно, дори и да пиеш само кафе. В това отношение, българските курорти са много назад. Ако се направи една проста равносметка между българските и гръцките курорти за цена на чадър и шезлонг плюс напитка, каквато и да било, то Гърция ще е по-достъпният и изгоден избор.

Южната част на плаж Олимпиаки

В южната част на плажа имаше доста свободно пространство – без чадъри и шезлонги, плажната ивица беше доста широка, водата – топла, но мътна. В този момент се срещнахме с огромното разочарование от гръцкото море. Докато пътувахме към Гърция си говорихме точно за това колко е чиста водата там, как няма да е като на родното Черноморие и изведнъж вместо кристално чиста, прозрачна вода ни посреща море като в разгара на сезона в Слънчев бряг. Едно семейство от Пловдив, които бяха там от 1 месец с кемпера си, ни обясниха, че е имало вълнение и понеже в този участък от крайбрежието почти няма скали, а морското дъно е с много ситен пясък, морето е станало толкова мътно – това до някъде ни успокои. И все пак мътната вода не беше в състояние да ни попречи да се изкъпем. Тъй като бяхме доста изморени от пътя, решихме вечерта да си починем и останахме в хотела. Направихме си вечеря – хотелът имаше собствена кухня с всичко необходимо, а терасата беше просторна и гостоприемна – с голяма маса и столове, така че освен удобно, беше и изключително приятно да вечеряме там. Всъщност, веднага забелязахме, че терасата се е оказала съблазнително място за вечеря и за много от гостите на съседните ни семейни хотелчета. Апартаментът ни се намираше на 4 етаж и от терасата се разкриваше страхотна гледка към планина Олимп, особено на залез слънце.

Главната улица в Олимпиаки Акти, а на заден план, залезът над Олимп

Хотел Ammos Beach, в който бяхме отседнали, се намираше на главната търговска улица в Олимпиаки и въпреки това беше тихо и спокойно – тълпата по улиците не се задържаше дълго след 12 часа. Това може би се дължеше на факта че няма, много нощни заведения в самия курорт, а и основните посетители бяха семейства с деца. Ако, обаче сте сред любителите на нощния живот Паралия Катерини е правилният избор за Вас. На следващия ден отидохме на плаж от северната страна на Олимпиаки, близо до пристанището на Паралия.

Плажът близо до пристанището на Паралия Катерини

Явно заради това мъртво вълнение, морето беше много мръсно и пълно с водорасли. На пристанището имаше хора, ловящи риба, затова бързо се възползвахме и разузнахме каква е ситуация там с риболова. Пристанището в Паралия е единственото подходящо място за риболов в този район.

Пристанището на Паралия, единственото подходящо място за риболов

Вечерта решихме да отидем в Паралия, който се намира на 5-6 км от Олимпиаки Акти. Въпреки, че инфраструктората е почти идентична – същите хотели, същото разположение на улиците, атмосферта се отличава значително. Тълпа от хора, светлини, ресторанти, барове, много магазини, с две думи – голямо разнообразие за пазаруване и забавления. Имаше ресторанти, чиито табели бяха написани на много странен и смешен български език.

Улиците на Паралия

Една от най-популярните забележителности на Паралия е църквата Света Парскева (Св. Параскеви), разположена на самия морски бряг. В непосредствена близост до нея има малък площад и кей – предпочитано за снимки място, на фона на морето, църквата и пъстрите светлини на Паралия.

Площада пред църквата в Паралия

Кеят в Паралия Катерини

Ако търсите по-оживено място, то Паралия е мястото за Вас. Ако искате да сте на по-спокойно и тихо място, но не далеч от развлеченията, Олимпиаки Акти е най-подходящто място.