Отзиви за филма „Скитница”

1
Добави коментар
embaka
embaka

Неминуемият въпрос, който ще бъде повтарян идните седмици е – ”Ще се превърне ли „Скитница“ в новия „Здрач“?”. Защото именно „Скитница“ бе книгата на Стефани Майър, появила се веднага след приключването на нейната Здрачна сага, а филмовите адаптации на нейните произведения се появяват в абсолютно същата последователност. Отговорът на въпроса обаче е лесен – ”По-скоро не”, тъй като филмът ще привлече верните последователи на Майър и любители на тийн романсите (гарнирани с премерено не-кървави приключения), но историята едва ли има потенциалът на вампирската тетралогия. – Програмата Визионерът Андрю Никол е отговорен за някои от най-впечатляващите и тревожни футуристични картини в киното. Страхотната антиутопия „Гатака“ от 1997-а вече е модерна класика, а сценарият му за „Шоуто на Труман“(1998) се оказа пророчески. За жалост „Скитница“ явно не се е получил и беше премазан от критиците. Филмът получи определения като „фрустриращо абсурден“ и „неволно смехотворен“. – Труд Филмът е режисиран от Андрю Никол, познат с чудесните „Гатака“ и „Цар на войната“. Той взима материала на Майър, завъртян около поредните юношески трепети (има си хас) и го омесва като хладна антиутопия. Но изглежда, способността да прави хубави филми я е изгубил. Най-забележителното в „Скитница“ е специфичният визуален стил на Никол – хладни интериори, светли дрехи, бледи лица, прибрани руси коси. Но впечатляващите костюми и реквизит не могат да вдигнат този филм до нивото на добрите му произведения. – СЕГА

Бела и Едуард, върнете се – всичко е простено. – Джеймс Круут, Flicks.co.nz Филмът не е романтичен, не е изкуствено романтичен, нито пък абсурден. „Скитница” притежава атмосфера, която е студена, сурова и язвителна. – Мик Ласал, San Francisco Chronicle Ако целта на Андрю Никол е била да направи адаптация по Стефани Майер, която да е много по-недразнеща от който и да е филм „Здрач”, то тогава си е струвало. – Даниъл М. Кимъл, Sci-Fi Movie Page Никол помага на „Скитница” да оцелее като научно-фантастичен филм, въпреки че е обременен с материала на авторката на „Здрач”. – Бен Кенигсбърг, Time Out New York