Трите феи и Спящата красавица

7
Добави коментар

РАЗДЕЛИ

МНЕНИЯ
КУЛТУРЕН АФИШ
НОВИНИ

РекламаСравни цени вКнигосвят

СЛЕД-ИТрите феи и Спящата красавица Нов мюзикъл за малки и големи На снимката: Димитър Костанцалиев и малките актьори от Детска вокално-театрална група „Таласъмче“ на финала на спектакъла.Ако някои все още не вярват, сега вече се убедиха: феи има и днес, и то доста важни персони, с модерна мисия… Те носят класически имена – Грация, Хармония и Емоция, но ролята им съвсем не е капсулирана в класически замисъл на известната приказка „Спящата красавица“. Добре познатият на публиката магьосник в детските музикални жанрове – Димитър Костанцалиев – отново зарадва малките зрители с великолепен мюзикъл. „Трите феи и Спящата красавица“ е новото заглавие в афиша на Музикалния театър „Н. Бинев“. Премиерата беше на 17 май 2015 г. и предизвика стълпотворение от зрители – от 1-годишни до 101-годишни…  Походът в света на приказките никога не е спирал, въпросът е как да бъда привлечено компютърно закърменото поколение към техните непреходни ценности. Как в контекста на приказните Замък, Крал, Кралица, Принцеса, Орис, Проклятие, Любов и Щастие – да се впише съвременното светоусещане на детето, да се събудят сетивата му за добротворчество, за свобода на избора, за полет на творческите възможности, за вяра в собствените сили… На преден план е личността на самото дете, което в 21-ви век самò определя модела на своето развитие. Безспорно е, че творческият тандем ДИМИТЪР КОСТАНЦАЛИЕВ – ТОДОР ЯНКУЛОВ вече над 20 години създава великолепни спектакли за деца. Но в този случай наистина зрителите видяха един абсолютно професионално конструиран и изпълнен спектакъл – с перфектна режисура (Тодор Янкулов), атрактивно като текст и внушение либрето (Теодора Попова), сложна хореография (Юлиана Томова), динамика на сюжета и достъпни музикални фрагменти, ритмики, песни и интермедии (на композитора Димитър Костанцалиев), които бяха обединяващото ядро на динамичното настроение. Ироничните препратки към днешния ден са истински попадения на сценаристката Теодора Попова. Те са поднесени като втори план, като реплика на основната теза. Единството на музика, танц и театър беше допълнено от естествените импровизации на малките актьори (деца от 3 до 15 години), за чиято подготовка очевидно бяха положени много грижи, за да се постигне такава прецизност и хармония. А костюмите на децата привнасяха така необходимата автентичност, феерия и многоцветие, като даже определени акценти говореха за ироничния поглед на авторките Любка Недялкова и Диана Христоскова. Приказка без щастлив финал не би могла да оживее дори и днес… Посланията на мюзикъла запазват това най-свещено чувство, преодоляващо възможни и невъзможни препятствия, като победа над злото в традиционния и съвременен смисъл.  

 

<<<
<<<
|
1
|
2
|
3
| >>>
>>>

<<<
<<<
|
1
|
2
|
3
| >>>
>>>