Драматичните очи в портретната фотография

1
Добави коментар
yassenkounchev
yassenkounchev

Мая  Топчагич е на 25 години, занимава с фотография и ретуш, от Сарайево, Босна и Херцеговина. Нейната страст е да снима червенокоси синеоки момичета. “Статистически само 1% от хората съчетават тази комбинация – сини очи и червена коса” казва Мая. Нейния уебсайт представя едни от най-красивите представители на този 1% в много снимки. “Започнах този проект преди почти година, и с всеки месец колекцията нараства.” казва Мая, която е със сини очи и понякога червенокоса.

Осветлението на нейните страхотни портрети е естествената светлина на леко облачен ден, рано сутрин или преди залез, когато слънцето хвърля мека светлина. За този кадър светлината която има жълто-оранжев оттенък изважда топли тонове от косата и луничките на модела и защото е дифузна, не хвърля сенки по нейното лице. В повечето случаи това е перфектна портретна светлина. Но разбира се има и негативен елемент. Плоската портретна светлина не подчертава очите на модела. Идеята на Мая Топчагич е да подчертае контраста между студеното синьо в очите и топлите тонове на косата, а плоската светлина е проблем.
За да го реши, тя прибягва до кръгъл рефлектор от сребърно ламе. Асистента го насочва към лицето на модела, което дава огледално искряща светлина и помага да се акцентира на синьото, в иначе изглеждащите сиви очи. “Въпреки, че модела имаше наистина големи наситено сини очи, рефлектора беше необходим, за да ги подчертае точно по този начин.” казва Мая.

 

Искате ли да направите сами подобен портрет? “Изберете внимателно времето през деня, когато ще снимате. Изберете най-подходящата светлина. Изгрев или залез вършат работа почти винаги. Експериментирайте с модела кадри от различни ъгли. ” казва Мая. За нейните портрети, тя често поставя моделите легнали на склон и ги заснема отгоре. Тази поза и предоставя възможност да разпилее косата и така да стане важен елемент от снимката. Ако е правилно ориентиран, склона може да блокира директната светлина и да се снима в слънчево или облачно време.

За да освети червенокосия модел, Мая Топчагич разчита на топлата светлина от късен следобед (A). Дифузирана през облак, слънчевата светлина има достатъчна насоченост, за да може асистента да освети модела със кръгъл сребрист рефлектор (B). Той се отразява в очите на обекта, подчертавайки нейните сини нюанси. Тя използва  Canon EOS 5D Mark II и 50mm f/1.4 Canon USM обектив (C). За експозицията тя казва: “Винаги избирам първо блендата, а след това решавам за скоростта и ИСО-то. Когато имам блендата, със светлината на рефлектора на място, аз нагласям след това скоростта и след това ИСО-то.” Тя поставя най-бавната скорост на затвора, която ще гарантира острота на обекта и най-ниското възможно ИСО. За нейната страст по луничките, тя казва: “Преди време бяха обявени за грозни и неприятни за гледане, но днес се завръщат отново.”

Ето и още няколко портрета на Мая. Насладете на страхотните портрети.

 

Filter Digest
по материали от Popular Photography и majatopcagic.com