Горещ баритон влиза в ролята на Дон Жуан този петък в Операта

1
111
Добави коментар
uzunov1
uzunov1

Един от най-привлекателните солисти на Държавна
опера – Бургас, баритонът Валери Турманов, ще влезе в ролята на Дон Жуан в
едноименната опера на Моцарт на 12 април, петък, от 19 ч. На сцената на операта
Турманов ще се превъплъти в образа на прочутия прелъстител, като ролята на
неговата изкусителка Церлина ще изпълни партньорката му в живота – нежното
мецосопрано Йоана Кадийска. Красивата двойка в любовта и на сцената ще излязат
под съпровода на оркестъра на Държавна опера – Бургас, дирижиран от белгиеца
Рафаел Фейе.

Миналата
седмица Валери Турманов изпълни и ролята на красивия любовник Силвио в
постановката „Палячи“ на бургаската опера, като впечатли публиката с гореща
еротична сцена със сопраното Нона Кръстникова в ролята на любимата му Неда.
Впечатляващият вид на баритона предизвика овации и в интернет на страницата на
операта.

В ролята на слугата на Дон Жуан, Лепорелло, ще бъде друг забележителен солист на
бургаската опера – басът Делян Славов, който също е изпълнявал преди време
партията на прелъстителя. Физическата прилика между Славов и Турманов е отдавна
забелязана от колегите им, което е изключително подходящо за ролите им – в едно
от действията Лепорелло се предрешава като своя господар.

Като
пленени от чара на великия прелъстител и изоставени негови любови пък ще видим
две забележителни певици от състава на бургаската опера – Мария Цветкова –
Маджарова и Нона Кръстникова. Техните персонажи ще са тези на доня Анна, чийто
баща бива убит от дон Жуан, и доня Елвира, бивша любима на изкусителя. Като
годеникът на доня Анна, решен да отмъсти на баща й, ще видим тенорът доц.
Николай Моцов. Като Мазетто – младият съпруг на Церлина, и Командора на сцената
ще излязат басите Диман Панчев и Тошо Герджиков.

Всепризнато
мнение е, че операта „Дон Жуан“ е един от върховете на гениалния Моцарт. Това
музикално-сценично произведение представлява едно рядко сполучливо съчетание
между драматична и комична опера. Драматургичното изграждане на творбата
демонстрира неповторимия усет на Моцарт към сценично действие.

В същото време
всички музикални номера са висше съвършенство на музикалната форма, образите са
ярки, релефни и живи. Самата увертюра е една от най-големите и значими в
неговото творчество.