Основният фокус на ужасяващият ритуал на племето Самбия е да се превърнат „момчетата“, които се считат за женствени, в свирепи, силни, мъжки воини. Този процес на превръщане на момче в мъж, се нарича маскулинизация. Смисълът е, че мъжете се „прераждат“ от мъже и се научават на неща, като например, че жените са опасни и правят мъжете слаби.
Жените са поставени в ситуация, в която са изолирани от своите съпрузи, които са по-възрастни от тях. Младите са таргет група на жените, които искат да ги използват, за да задоволят сексуалните си желания. А един истински мъж, не се притеснява, че би попаднал в този капан. Мъжът вече е научил тайните трикове на жените, и че те могат да бъдат опасни, особено за младите юноши, които дори могат да умрат от хетеросексуален контакт.
Изолационизмът, с който се сблъскват младите, не само им пречи да извършват сексуални дейности с жени, но и предотвратява съблазняване от омъжени жени – което по-късно би създало хаос от враговете. Това учи момчетата, че могат да живеят без майките си и със сигурност без жени около тях.
Възмъжаването и хомосексуалността
Единственото нещо, от което се нуждае момчето е приемането на семенна течност. В някои култури, като тази в Папуа Нова Гвинея, се провеждат ритуали, обвързани с хомосексуални действия.
Според техните разбирания, хомосексуалната практика не е феминизиращ ритуал, а по-скоро създава свирепи и брутални воини.
Инициацията по възмъжаване започва, когато момчето е на възраст между 6 и 10 години и продължава между 10 и 15 години, докато момчето стане баща на едно дете. Инициацията се състои от 6 етапа, които се провеждат без присъствието на жени. Те се „убиват“ като момчета и се „прераждат“ в мъже.
Следва описание на всички етапи от инициацията. Използвани са цитати от книгата на Гилбърт Хердт, професор по Изследвания на човешката сексуалност и антропология, който специално изучава и измисля името на племето Самбия.
Внимание! Следващият текст не се препоръчва за лица под 14 години.
Първи етап
Военен лидер, отговарящ за някои от етапите
Първият етап започва с отстраняването на момчетата от майките им и въвеждането им в мъжкия култ. Тази церемония продължава седем дни и включва 18 ритуала, или изпитания, на които са подложени момчетата.
През първият ден, те се взимат от майките си и биват заведени до площадката за танци в последното приятелско селце, на няколко часа път. Тези момчета са на път да преминат през трудни и болезнени ритуали.
„Тълпа мъже завеждат момчетата до един басейн, край потока. Военен лидер изважда остра пръчка от тръстика и я вкарва дълбоко в ноздрите на момчетата, докато започнат обилно да кървят – акт, поздравен със силен военен вой.“ Хердт, стр. 85
Мъжете повтарят военният вой за всяко момче. Ако посветеният се опита да избяга, той ще бъде наказан много по-жестоко от останалите. По-старите мъже казват на момчетата, че лидерите ще извършат орален секс с тях, за да ги накарат да пораснат.
Целта на тези действия, според мъдрите старейшини, е че момчетата не могат да се превърнат в мъже, освен ако не погълнат семенна течност. Те казват и че всички мъже са „яли пениса“.
След края на официалните церемонии, лидерите извършват хомоеротични актове с момчетата на затъмнената танцова площадка.
„Не всички посветени ще участват в тази церемония, но след около пет дни, няколко ще извършат орален секс – по няколко пъти“. Хердт, стр. 87-91
Изненадващо е да се наблюдава такава открита хомосексуална дейност, която не е характерна за такива затворени племена. През първите два етапа, момчетата започват да развиват еротично привличане към осеменителите си. Те дори започват да търсят сами любимите си лидери, като ги предизвикват чрез стимулация на половите си органи.
Втори етап
Военен лидер, предизвикващ кървене от носа на момче
Вторият етап изобщо не променя статуса на момчетата. В известен смисъл, той е продължение на първия етап. Момчетата продължават да приемат възможно най-много семенна течност, което се очаква да ги направи жестоки лидери.
Храната, която се дава на момчетата се приема като възнаграждение, заради усилията им да станат мъже. Те все още не са в състояние да бъдат около жени.
„Те със сигурност започват да добиват представа за това, което ще им се случи в бъдеще, и с късмет, те ще могат да продължат процеса и да удържат на това лудо трансформиране от момче в мъж.“ Хердт, стр. 96
Трети етап
Колибите, които съставляват едно малко селце
Третият етап, в контраст с предишния, води до много важна промяна в статута и дейностите на младежите. В него се стъпва в пубертета, който отбелязва юношеството.
Момчетата стават лидери и се превръщат в осеменители.
Юношите биват жестоко пребивани и се извършва ритуалът с кървенето на носа. Те се отвеждат до определени дървета, където биват жестоко бити с пръчки/камшици и пречиствани от всички женски замърсявания, които са останали в тях.
„След като момчетата са бити и насилствено подложени на друго кървене на носа, следващата стъпка е да уловят жена-враг от селото и да убият вражески воин.“ Хердт, стр. 97-98
Тук също има хомосексуални действия с уловения враг, който трябва да изпие семенната течност на своя завоевател.
Четвърти етап
Част от племето Самбия
Четвъртият етап се развива, когато момчето е женено, обикновено за невяста, получена от неговия баща или по-големи братя. Младежът ще заживее с булката чак, след като тя получи своя първи менструален цикъл, който се появява по време на пубертета.
В този етап, младежите научават как да се предпазят от гениталната миризма на жените. Докато осъществяват полов акт, те не трябва да проникват твърде дълбоко, защото ако проникнат в уретрата, могат да се разболеят.
„Церемонията свързва растежа, силата на младежите с тази на определено дърво. Тук вече, те могат да живеят сред жени, защото вече са предупредени за всяко опасно нещо, което една жена може да притежава срещу мъжа.“ Хердт, стр.98
Пети етап
Дете от племето
Петият етап се развива по време на менструалния цикъл на жената. Сега носът на младежа отново кърви, но от неговите ръце.
Той също научава и подробно как да се предпази от замърсяванията на жена си.
В определени случаи, младежът трябва да постави листа от мента в ноздрите си и да сдъвче определена клонка, докато извършва полов акт с жена си. Това ще го предпази от гениталната миризма на жената.
След това, той трябва да се изкъпе с кал, а всеки път, когато жена му е в цикъл, той трябва сам да прокърви носа си. Това го кара да се държи враждебно с жена си, защото тя го замърсява, а той трябва да се чисти, чрез прокървяване на носа.
„Инициираният вече е мъж, който е бил в изолация от жени, в продължение на 12 години. Той е практикувал орален секс с мъже и се е страхувал от полов акт с жени, заради опасностите от него. Неговата млада съпруга е научена да практикува орален секс, дори преди да се опита да направи вагинален такъв. Тя трябва да погълне семенната течност на мъжа си, за да може да осигури на детето си кърма и силни кости. Вярва се, че кърмата е трансформирана семенна течност, тоест мъжете индиректно подхранват бебето.“ Хердт, стр. 98-99
Шести етап – последен
Мъж от племето в близък кадър / кадър от Youtube
Шестият етап на посвещение дава пълните права на мъжествеността и се осъществява, след като младежът е доказал, че е постигнал мъжественост – тоест, след като има дете, а за предпочитане две.
„Мъжът е инструктиран да се въздържа от всякакво сношение с новата майка и да се държи далеч от детето, докато не бъде отбито, след няколко години. Той няма нужда да разкървавява носа си, освен ако няма друга жена.“ Хердт, стр. 100
Той трябва да пази всички тайни на мъжкия култ и никога не трябва да говори за него. Не трябва да казва и на жена си, защото ако това се случи, той ще бъде кастриран и убит.
Това е един ужасяващ, дълъг процес на инициация, който се провежда в племето Самбия, в Папуа Нова Гвинея. За съжаление, много момчета не оцеляват до края. Тези, които оцеляват се считат за велики воини и те инициират следващото поколение.
За още любопитни статии, харесайте Фейсбук страницата ни! За да ни подкрепите, споделете тази статия с приятелите си.
Сетланс
Източници
Източници:
1. Herdt, Gilbert H., ed (1982) Rituals of Manhood: Male Initiation in Papua New Guinea; Berkeley: University of California Press.
2. lrivera0327.tripod.com