Един Бог и Един Господ – втора част

1
242
Добави коментар
pentecost
pentecost

Продължаваме със следващите 50 аргумента.

51. Защото същият този апостол (Павел) казва „но да благодарим на Бога, Който ни дава победата чрез нашия Господ Исус Христос.“ 1 Кор. 15:57 * 52. Защото се казва, че „за слава на Бога Отца“, „всеки език да изповяда, че Исус Христос е Господ.“ Фил. 2:11 * 53. Защото Писанията потвърждават, че „Христос не присвои за Себе Си славата да стане първосвещеник, а Му я даде Онзи, който Му е казал:

„Ти си Мой Син, Аз днес Те родих““ Евреи 5:5

Славата на Помазаника му е дадена от Отца. * 54. Тъй като изрично се твърди, че Бог е дал на Христос Откровението, което после е било изречено пред автора на Апокалипсиса, сиреч Йоан. Откр. 1:1 * 55. Защото апостолът говори за Христос само като за образ на Бога, „Който е образ на невидимия Бог“ Кол. 1:15 и 2 Кор. 4:4

Би било абсурдно да се каже за някой, че е образ сам на себе си. * 56. Защото Христос е обявен за „първороден преди всяко създание“ Кол. 1:15 * 57. Защото за него се казва, че е „Начинателят на всичко, което Бог е създал.“ Откр. 3:14 * 58. Тъй като Писанията потвърждават, с толкова много думи, че „виждаме Исус, Който е бил направен малко по-долен от ангелите” Евреи 2:9

Може ли Бог да стане по-низш от творенията си? * 59. Защото Петър заявява, че Христос “прие от Бога Отца почест и слава, когато от великолепната Слава дойде до Него такъв глас: „Този е Моят възлюбен Син, в Когото е Моето благоволение.“ “ 2 Петър 1:17 * 60. Тъй като е необходимо да се представи, че Спасителят на човечеството “трябваше да се оприличи във всичко на братята Си“ Евр. 02:17 * 61. Защото в Посланието към евреите Христос бива сравняван с Мойсей по начин, който би бил неблагочестив, ако беше Върховен Бог.

„Понеже Той се удостои със слава, толкова по-голяма от Моисеевата” Евреи 3:3 * 62. Защото той е представен като слуга, избран, възлюбен от Бога, и получател на Божия дух. „Ето Моя Слуга, Когото избрах, Моя възлюбен, в Когото е благоволението на душата Ми. Ще положа Духа Си на Него и Той ще възвести съд на народите“ Мат. 12:18 * 63. Тъй като самият той изрично заявява, че в резултат на това е вършил това, което угоди на Отца, че Отец е бил с него и не го е оставил сам. „И Този, Който ме е пратил, е с Мене; не Ме е оставил сам, защото Аз върша винаги онова, което Му е угодно.“ Йоан 8:29 * 64. Защото се казва, че „Исус напредваше в мъдрост, в ръст и в благоволение пред Бога и човеците.“ Лука 2:52 * 65. Защото той говори за себе си като за един, който е получил заповеди от Отца. „Отец, Който Ме изпрати, Той Ми даде заповед какво да кажа и какво да говоря.“ Йоан 12:49 * 66. Защото той е представен като подчинен на Отца и като „послушен до смърт.“ Фил. 2:8

„И така, това, което говоря, говоря го така, както Ми е казал Отец.“ Йоан 12:50

„както и Аз опазих заповедите на Моя Отец и пребъдвам в Неговата любов.“ Йоан 15:10 * 67. Защото Христос „чрез страданията Си Той се научи на послушание „, и чрез страдания беше направен съвършен от Бога. Евреи 5:8

68. Защото в Писанието се говори за него като за първороден между много братя. Рим. 8:29 Има ли Бог братя?

69. Защото Христос нарича всички, които се подчиняват на Бога, свои братя. „Защото, който върши волята на Моя Отец, Който е на небесата, той Ми е брат и сестра, и майка.“ Мат. 12:50

70. Защото той предлага на вярващите подобнa издигнатост и почит, каквито самият той има с Отца.

„На този, който победи, ще дам да седне с Мене на Моя престол, както и Аз победих и седнах със Своя Отец на Неговия престол.“ Откр. 3:21

71. Понеже Бог, в последните дни, ни говорѝ чрез Своя Син и го определи за наследник на всичко. Евреи 1:2

72. Защото Христос е назован “първороденият от мъртвите”. Откр. 1:5

73. Защото е заявено, че Бог го е възкресил от мъртвите.

„Бог възкреси този Исус, на което ние всички сме свидетели.“ Деяния 2:32; Рим. 10:9

74. Защото Бог изля върху апостолите и вярващите Святия Дух чрез Исус Христос. Тит 3:6

75. Защото причината, пради която Святият Дух не е бил приет по-рано, е, че Исус не беше прославен.

„защото Святият Дух още не бе даден, понеже Исус още не бе се прославил.“ Йоан 7:39

76. Защото се потвърждава, че Христос e бил възвисен от Бога за Началник (Принц) и Спасител. Деяния 5:31

77. Защото Бог е направил същия този Исус, който беше разпнат, както Господ, така и Помазаник (Христос). Деяния 2:36

78. Защото Бог му даде име, което е над всяко име. Фил.2:9

79. Защото Христос е бил определен от Бога за Съдия на живите и мъртвите. Деяния 10:42

80. Защото Бог ще съди тайните дела на хората чрез Исус Христос. Рим. 2:16

81. Защото целият съд е предаден на Сина от Отца. Йоан 5:22

82. Защото нашият Спасител основава важността на своя съд единствено върху обстоятелствата, че съдът, който въздава не е само негов, но и на Отца, който го е пратил.

„И ако съдя, Моят съд е истинен, защото не съм сам, но Аз съм с Отец, Който Ме е изпратил. “ Йоан 8:16

83. Защото се казва, че когато беше приет на небето, той „седна отдясно на Бога“. Марк 16:19

84. Защото Св. Павел твърди, че Христос, още от възнесението си, „живее за Бога“ и „живее чрез Божията сила“, Рим. 6:10; 2 Кор. 13:4

85. Защото е заявено за Христос, че „Когато пък Му бъде подчинено всичко, тогава и Сам Синът ще се подчини на Онзи, Който Му е подчинил всичко, за да бъде Бог всичко за всички.“ 1 Кор. 15:28

86. Защото апостол Йоан твърди, че „Никой никога не е видял Бога“ в Йоан 1:18;  което не би било вярно, ако Христос беше Бог.  

87. Защото в пророчествата на Стария завет, които се отнасят към Христос, за него се говори като за същество, различно от Бога и по-нисшестоящо от него. Втор. 18:15; Йоан 1:45

88. Защото евреите никога не са очаквали, че техният Месия, ще бъде друго същество, освен такова, което е различно и по-нисшестоящо от Бога. Все още нямаме доказателства от Библията, нашият Спасител да е намеквал, че това тяхно очакване е било погрешно.

89. Защото от Писанията не е видно – освен в два случая – евреите някога да са се противопоставяли на нашия Спасител за това, че е претендирал да е Бог или равен на Бога; имайки предвид, че ако беше обичайно за него да приема такава идентичност или равнопоставеност с Бога, в разговора му с един народ, толкова силно привързан към доктрината за Божието единство, той щеше да се окаже въвлечен във вечен спор с тях по този въпрос, следи от което трябваше да се появят в Новия завет (но не са).

90. Защото в тези два случая, когато бива обвиняван – в първия, че се прави на Бог, а във втория – че се прави равен на Бога, Помазаника категорично отрича и двете обвинения. В отговор на обвинението, че се приема за равен на Бога, той незабавно казва:

„Синът не може да прави нищо от Себе Си, а върши само това, което види Отец да прави. Понеже онова, което Той прави, това прави също и Синът.“ Йоан 5:19

„Аз не мога да правя нищо от Себе Си.“ Йоан 5:30

А като отговор на обвинението, че прави себе си Бог, той се обръща към евреите по същество по следния начин: Собствените ви Писания наричат Мойсей бог и вашите съдии богове; Аз със сигурност не съм по-нисш от тях, но аз не се наричам Бог, а само Божи Син. Изход 7:1, Йоан 10: 34-36

91. Защото, ако неговите непосредствени ученици вярваха, че Той е Всемогъщият, щяха ли да станат толкова близки с него, да спорят с него, да го предадат, да се отрекат от него, да избягат от него и да го оставят да бъде влачен до кръста? (Едва ли.)

92. Защото апостолите, след като бяха изпълнени със Светия Дух в деня на Петдесетница, не проповядваха, че Помазаника е Бог, но проповядваха учение, което беше съвсем несъвместимо с такава доктрина. Деяния 2:22; 13:23; 17:3,31; 22:8

93. Защото няма доказателства, посочващи първите християни някога да са си навлекли упреци към идолопоклонство от страна на юдеите, както би трябвало да бъде, ако вярваха и поучаваха, че Син, както и Отец, са Йехова; макар да е пословично известно, че именно този упрек е сред най-честите юдейски обвинения срещу християните откакто Троицата се е превърнала в доктрина на Църквата.

94. Защото има седемнадесет пасажа в Новия завет, в които Отец е титулуван като един или единствен Бог, докато няма нито един пасаж, в който Синът да е така титулуван.

95. Защото има 320 пасажа, в които Отец е абсолютно и във висша степен наречен Бог; докато няма и един такъв, в който така да е наречен Синът.

96. Защото има 105 пасажа, в които Отец е назоваван Бог, с особено възвишени звания и епитети, докато Синът не бива назоваван така.

97. Защото има 90 пасажа, в които се заявява, че всички молитви и хваления трябва да бъдат отправяни към Него (Отец) и че всичко трябва в крайна сметка да бъде насочено към Неговата чест и слава; докато за Сина такива твърдения не се правят.

98. Поради 1300та пасажа в Новия Завет, в които се споменава думата „Бог“, нито една от които не намеква непременно за съществуването на повече от една личност в Божеството или че това е някой друг освен Отец.

99. Защото пасажите, в които за Сина е положително заявено или съвсем ясно се подразбира, че е подчинен на Отца, че неговото същество произлзиа от Него, че получава от Него своята божествена сила и действа във всичко изцяло според Неговата воля, наброяват над 300.

100. Защото, накратко казано, върховенството на Отца и по-ниското положение на Сина, е простата, неподправена и актуална доктрина на Библията; докато доктрината за тяхното равенство или идентичност е облечена в мистерия, обременена с трудности и зависеща, в най-добрия случай, от няколко пасажа за подкрепа.