„Скрабъл“ създаде вариант на играта за Зет поколението

1126
Добави коментар

За първи път в 75-годишната си история, играта „Скрабъл“  издаде нова версия на популярната игра, която цели да привлече поколението Зет. Тя наречена „Скрабъл заедно“ и се фокусира върху сътрудничество между играчите, вместо върху конкуренция.

Новата версия също е и по-лесна от оригинала. Вместо точки, играчите работят заедно, за да печелят „карти с цели“.

Те дават на играчите предизвикателства като „подреди дума, в която има поне три различни съгласни букви.“

Няма и определено време за завършване, а играчите печелят или губят като група. Играта завършва с победа, когато играчите изпълнят предизвикателствата на 20 такива карти. Ако не ги изпълнят, губят.

При „патова“ ситуация, са предвидени допълнителни помощни карти.

Числата за всяка буква, които определят броя точки, спечелени от играча в оригиналната игра, в „Скрабъл заедно“ не изпълняват никаква роля и са просто за декорация.

Някои любители на играта, които тестват новата версия са доволни, защото тя би могла да привлече играчи, които досега са се страхували да играят оригнала. Други считат, че игра, която не включва конкуренция е безсмислена.

Играта се развива бързо, без особени трудности, а усещането е като че мамиш, смятат критици. Основното удоволствие от „Скрабъл“ е именно конкуренцията – да спечелиш в момент, когато изглежда сигурно, че ще загубиш.

Новата версия на популярната игра повдига въпроса каква изобщо е функцията на настолните игри?

Не е ли да ни научи на конкуренция, устойчивост и как да губим достойно?

Или във все по-разделящия ни свят, настолните игри по-скоро биха ни събрали заедно, да си сътрудничим при решаването на проблеми?

Някои от нас биха се съгласили и с двете концепции, но за други е по-важно да можеш да се справяш с отхвърляне, със загуба и да знаеш как да опиташ отново, в случай че се провалиш.

Новата игра скоро излиза на пазара, така че можем да потърсим отговорите на тези въпроси и сами или по-точно – с приятели.

Източник: BBC