Интервю с Дона Цветкова, маркетинг мениджър в „Cinema City България”

8
Добави коментар
Donna
Donna

В поредицата „Да показваш световното кино у нас. Щастлив ужас или ужасно щастие?” ще ви срещнем с хората, които правят възможно идването на чуждите филми в България, както и с представители на синеплексите, които осигуряват техния показ. Ще разберете с какво са свързани основните проблеми, големите радости и (не)удовлетворението от работата им. Надяваме се тези разговори да ви помогнат да научите повече подробности за пътя на любимите ви филми до българските киносалони.Ето мнението на Дона Цветкова, маркетинг мениджър в „Cinema City България”Отразява ли се кризата и при вас? Приходите по-ниски ли са, налага ли се да съкращавате хора? Дона Петкова: За киноиндустрията е характерно кризата да се отразява с положителен знак. Първо, киното не е скъпо развлечение и когато хората изпитват финансови затруднения, са склонни да се откажат от по-скъпите си навици или почивки, но все пак търсят забавление, така че избират киното. На второ място е възможността за бягство от реалността, което киното предлага, макар и за кратко. Очевидно е влиянието върху зрителския избор – чисто развлекателните филми стават все по-предпочитани за сметка на ангажиращото кино. Така че от гледна точка на посещаемост не сме пострадали, дори отбелязахме ръст.Отворихме и втори мултиплекс в Пловдив, което е изцяло нов пазар за нас и, разбира се, означава допълнителни продажби.От друга страна, като международна компания, която се развива постоянно, усетихме кризата при откриването на нови обекти. Тъй като зависим много от строителите, кризата рефлектира в забавяния и дори отмяна на проекти. Но тъй като имаме планове за много нови кина, компанията успя да открие няколко тази година, а през ноември ни предстоят три откривания, сред които първият мегаплекс с IMAX кино в Букурещ.Имате ли статистика на каква възраст са най-редовните ви зрители – например 15-20, 20-35, 30-40 години?Д.П.: Не сме правили статистика, защото е трудно да ангажираш хората, които са дошли да се забавляват. По наши наблюдения основната ни аудитория са тийнейджърите, семействата с деца и младите двойки, което обхваща и типичната киноаудитория.Как стои въпросът с разпространението (показа) на филми на независими компании? Има ли интерес от страна на зрителите или те подхождат към тях „ретро” и предпочитат да ги гледат в салоните на Дома на киното, Одеон, Евро Синема и т.н?Д.П.: Независимите филми не са еднотипни. Сред тях има както арт филми, така и съвсем комерсиални продукции. Това, което ги обединява, е по-малкият или никакъв отглас от Щатите в сравнение с мейджърските филми (изключвам феномени като „Беднякът милионер”, чиито отличия бяха отразявани многократно в целия свят). Затова и в тези продукции ролята на местния дистрибутор е решаваща за техния успех. Още от стартирането на дейността ни в Cinema City се стремим да предлагаме възможно най-широк избор, като единственото ни условие е филмът да бъде подкрепен маркетингово извън стандартните трейлъри, плакати и листовки. Това е една от причините да успяваме да привлечем и по-взискателна, и все по-увеличаваща се аудитория.Планирате ли нови зали и преоборудване с нова техника?Д.П.: Киното в София е открито преди 3 г., а в Пловдив – тази година, така че техниката Kinoton, която ползваме е нова. Инсталирахме и общо 4 дигитални прожектора Christie с възможност за триизмерни прожекции. В рамките на цялостната ни стратегия, каквато имахме още при откриването на Cinema City – Mall of Sofia, планираме да изградим верига от мултиплекси в големите градове. Веригата ни в Полша вече обхваща 27 мултиплекса, в Унгария – 12, в Румъния и Чехия – по 5. След като в началото на т.г. открихме Cinema City Mall Plovdiv, догодина ще открием кина в Стара Загора и Русе. Имаме проекти също за Варна и Бургас. Продължаваме да вярваме в комбинацията между шопинг и развлечение, затова и следващите ни мултиплекси ще бъдат разположени в молове.Какви филми предпочитат да гледат българите, имат ли любими жанрове?Д.П.: Предпочитанията на българите, естествено, са по-близки до европейските, отколкото до щатските. Разбира се, високобюджетните и високотехнологични продукции винаги привличат внимание. Преди три години най-гледани бяха, най-общо казано, филмите с бой, докато например в Полша на върха са семейните анимации, а в Унгария – ситкомите.  Постепенно анимациите и комедиите започнаха да заемат челни позиции и у нас, както убедително показа и третата част на „Ледена епоха”. Голямата разлика с другите централноевропейски страни е, че местните заглавия там година след година се класират в и дори оглавяват Топ 10 на най-касовите филми. Крайно време е това да се случи и с българските филми. Колкото повече филми се правят за публиката и се промотират адекватно, толкова повече се увеличават шансовете за добри резултати, което пък ще стимулира и частните инвестиции в допълнение към държавното финансиране.откриване на Cinema City в гр.ПловдивВ Cinema City беше разположена и първата 3D зала, в момента всички синеплекси в София разполагат с такава техника, голям ли е отливът на зрители от Мtel IMAX заради появилата се конкуренция?Д.П.: Ние всъщност смятаме, че IMAX има полза от популяризирането на 3D формата. Много от холивудските продукции, които се реализират в 3D, напоследък имат и IMAX версия. Технологията IMAX3D с огромните екрани, дълбочината на образите и перфектния звук е безспорно най-добрата технология за триизмерно преживяване. Логично е тя да се възползва в най-голяма степен от интереса към триизмерните филми.Например, в началото на годината, когато в България вече бяха показани два филма на дигитално 3D, отчетохме приходи от триизмерната версия на „Ловен сезон”, които надвишаваха с 25% общите приходи от двуизмерните прожекции от 10 екрана, и това – само от една IMAX зала! Делът на Mtel IMAX в приходите и на „Мисия до Луната”, и на „Чудовища срещу извънземни”, беше многократно по-голям от средните приходи на дигитален екран. „Облачно, с кюфтета”, чиято премиера беше миналата седмица, също направи няколко пъти по-добри резултати в IMAX формат, отколкото средните на екран.Можете ли да изброите няколко причини, заради които зрителите предпочитат „Синема Сити” пред другите мултиплекси в София?Д.П.: Много лесно – Cinema City Mall of Sofia предлага очаквано добра комбинация от локация, избор и преживяване. Mall of Sofia е предпочитано място за прекарване на свободното време и до него се стига лесно както с автомобил, така и с градски транспорт. На нашите екрани всяка седмица има между 18 и 25 заглавия, а прожекциите са през 15 минути. Част от избора е единственото в България IMAX3D кино. Големите екрани и стръмните редове са „запазена марка” на нашата верига, която осигурява всепоглъщащо преживяване за зрителя, дори прожекцията да не е триизмерна. Разполагаме с топ клас прожекционна техника и аудиосистема, които се допълват от атмосферата на стилния и уютен  интериор, за да осигурят качество и комфорт на посетителите. Част от качеството на нашето обслужване са и онлайн резервациите – услуга, която предлага единствено Cinema City.Много често организираме игри и събития, свързани с филмите. Тази събота, например, за втора поредна година имаме специална нощна Хелоуин програма с 13 страшни филма.Още интервюта:• Петър Тодоров, мениджър „Програмация” в „Синеплекс”• Нина Благоева, мениджър в „Александра филмс” • Марко Марков, маркетинг мениджър на Прооптики България• Гинка Андреева – директор „Киноразпространение” в „Радивижън” • Людмила Баровска „Съни филмс“• Дафи Петрова, маркетинг координатор във „Форум Филм България”